Referat af generalforsamlingen 2018
Referat af generalforsamlingen
i Grundejerforeningen Saltum Strandpark, afholdt den 19. maj 2018 kl. 10.00 i Cafeen – Jambo Feriepark.
Dagsorden:
-
Valg
af dirigent
-
Bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år
-
Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
-
Forslag fra bestyrelsen
-
Forslag
fra medlemmer
-
Fastlæggelse af kontingent
-
Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer (Flemming
P. og Peer Vestenbæk er på valg)
-
Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen (Klaus Jensen og Kjeld Steenfat er på valg)
-
Valg af revisor (bilagskontrollant). (Jens Otto, Lille Fiske er på valg)
-
Valg af suppleant for revisor. (Bilagskontrollant) (Conny
Nielsen, Jydske Rev 2. er på valg)
-
Evt.
1.
Valg af dirigent:
Jens Otto blev valgt.
Han konstaterede at generalforsamlingen var
rettidigt indkaldt og gennemgik kort dagsordenen.
Grundejerforeningen er vært ved kaffe og rundstykker. Resten er for egen regning
2.
Bestyrelsens beretning ved Flemming Pedersen
Beretningen vedlægges (se nederst)
Beretningen blev godkendt.
3.
Regnskab.
Jacob Lund fremlagde regnskabet for 2017.
Der har været overskud på kr. 25.005,67. Indtægter på kr. 79.871,07 og udgifter på kr. 54.811,40.
Formuen er på kr. 241.037,98.
Regnskabet blev herefter godkendt.
4.
Forslag fra bestyrelsen.
Forslag fra bestyrelsen angående aktivitetsplads.
Poul Nørregård Øst banke, samt Carsten Gaaej Doggerbanke, havde spørgsmål angående aktivitetspladsen, om der var naboer der havde indsigelser om denne.
Arne Kringel, Lille Fiskebanke, oplyste at aktivitetspladsen har været drøftet de sidste 30 år.
Karen Sørensen, Fynske Rev
går ind for at den skal oprettes. Samme syn fremkom Ulla Nørregård, Øst banke med.
Jacob fra Doggerbanke 14 spurgte om, hvem der skulle flytte bænkene og,
at der skal laves skriftlige regler. Claus Mærkedahl, Fladen Grund, ville gerne vide, om der skal være legeredskaber på arealet (det skal der ikke). Derefter gik forslaget til afstemning, og blev vedtaget.
5.
Forslag fra medlemmerne.
Ingen.
6.
Kontingent.
Bestyrelsen foreslog uændret kontingent på kr. 600,00.
Kasten Gaaej mente
ikke at foreningen skal være en spare forening, så der var grundlag for en nedsættelse af kontingentet. Efter en del diskussion frem og tilbage, blev det vedtaget at kontingentet blev uændret.
7.
Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer. Flemming P. og Peer Vestenbæk
blev genvalgt for 2 år.
8.
Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen. Klaus Jensen og Kjeld Steenfat blev genvalgt.
9.
Valg af revisor (bilagskontrollant). Jens Otto, Lille Fiske blev genvalgt.
10.
Valg af suppleant for revisor. (Bilagskontrollant) Conny Nielsen, Jydske Rev 2. blev genvalgt.
11.
Evt.
Store Fiskebanke 4, spurgte om dræn fra øst siden af Solvejen fungerede? Bestyrelsen undersøger.
Brune Banke 5, spurgte om man må
tilslutte drænledning til grøften på fællesarealet? Det må man gerne, men for egen regning.
Ole Torp, Stenrev spurgte om udtynding af træer på
fællesarealet (han har fremsendt skitse).
Flemming P. oplyste at bestyrelsen har set på forslaget, og vil tage stilling til, om det er noget der skal tages med på næste
arbejdsdag.
Doggerbanke 14, oplyste, at store træer har en funktion, idet de optager op til 400 L vand i døgnet.
Ang. Udtynding af træer på fællesarealet, rettes henvendelse til bestyrelsen.
Formanden takkede for god ro og orden, og formanden lod der på fadøl
udskænke.
Flemming Gregersen
Sekretær
www.saltumstrandpark.dk
BERETNING 2018:
Årsberetning 2017/18.
Bestyrelsen som den ser ud i dag:
Formand Flemming
Pedersen
Kasser og Webmaster Jacob Lund
Sekretær Flemming
Gregersen
Veje og område Per Vestenbæk
Veje og område Poul Fisker
Sup. 1. Klaus Jensen
Sup. 2. Kjeld Stenfat
Revisor/bilags kontrolant Jens Otto
Sup. for denne post Conny Nielsen
Bestyrelsen har besluttet at honorer, Jacob som kasser og webmaster
med 1400.00 kr. om året
til div. udgifter.
Foreningen er også blevet registreret i CVR register.
da loven kræver det.
Vi har
også tegnet en netbank forsikring, det koster os årligt 500.00 kr.
Vores Facebook gruppe
” Saltum Strand Park” er oppe at køre,
og vi opfordre jer til at sende en anmodning om optagelse. Så i kan bliver godkendt af webmasteren. Til at være med
i denne lukket gruppe.
Vores buskryder og metal detekter er hos Per Vestenbæk,
Så i må kontakt ham, hvis i ønsker at låne en af tingende.
Nyt fra sammenslutningen af sommerhusforeninger i Jammerbugt
Kommune.
Affalds tømninger stiger med 100.00 kr. årligt, men til gengæld for vi tømt nogle flere gange i Marts og Okt. Mdr.
Nordjyllands beredskab holdt på det årlige møde med kommunen et indlæg omkring brand
bekæmpelse i sommerhus områder. Bland andet er det en rigtig
dårlig ide at opmagasinere kvas og grene på
vores grunde som læbælte, da disse virker som koridor for løbeild fra en ejendom til en anden ejendom. Så det vil vi fraråde jer at gøre. Så derfor brug vores gren ordning i foråret. Så vi ingen ulykker
for.
Et distinations projekt mellem Blokhus og Løkken arbejder med planer om en Sandorm”
a la Skagen” som skal køre mellem Blokhus og Løkken i ugerne 29. 30 og 31.
Vores
veje er ved at ligne lidt igen efter vores udfordring. Med nedgravning af internet, meget regn i efteråret og frost i vinter.
Men hvis der er nogle veje der stadig halter efter, må
i sige til.
Til dem der har fået internet. Husk man kan sætte det i dvale,
hvis i ikke bruger det i nogle mdr. man skal blot ringe og oplyse det en mdr. før, og så koster det, derefter 49.00 kr. om mdr. for at have det i dvale.
Vedligeholdelsen af vores grøfter ser ud til at virke, det løber meget fint, specielt den nye grøft bag om Saltum strand camping,
er der godt gang i.
Uld festivalen har iflg. vores oplysninger ikke givet anledning
til problemer af nogen art i vores område. Så det ser ud til de har styr på denne rigtig gode weekend, som mange af os sikkert besøger.
Hvis nogen har en anden opfattelse
må i sige til, så vil vi tage kontakt til dem der står for uldfestivalen.
På
sidste lørdags arbejdsdag, d.12 Maj, fik vi kørt flis på nogle af stierne, og rydet op i træer og grene i fællesarealet. Et par friske børn samlede affald op i området, og nogle satte hundeskilte op div. steder
i området så ingen kan være i tvivl om hunde i snor og høm høm i poser. Fra bestyrelsen siger vi stor tak til alle dem der deltog denne dag.
Der er solgt en del huse det sidste årstid i vores område, til de nye ejere byder vi jer velkommen til Saltum Strand Park, håber i befinder jer godt, og husk
at besøge vores hjemmeside saltumstrandpark.
Der er en masse info om området.
Nye tiltag:
Vi regner med at forlænge
den grøft,
der på nuværende stopper ved den store elbox, vi graver næsten ned til det tværgående friareal, det vil koste ca. 10.000,00 kr. incl. ca.10
meter som der skal rørlægges.
Etablering af aktivitetsplads på friareal
ved Havmandensvej, kan laves for 4000.00 kr. plus græsslåning nogle gang om året.
Men vi vil gerne høre om det er noget vi skal sætte i gang.
Kommer senere som et punkt under indkommende forslag fra bestyrelsen.
Til sidst vil jeg gerne sige stor tak til bestyrelsen for godt samarbejde, og jeg syntes vi har styr på foreningen, og det håber jeg også i husejere syntes. Og vi vil også fra bestyrelsen sige jer tak
fordi i holder jeres grunde og huse i ordentlig stand, så vi alle kan være glade for området som helhed.
Bestyrelsen
2018.
Huskeliste
Side 1 af 4
Årsberetning 2017/18.
Bestyrelsen som den ser ud i dag:
Formand Flemming Pedersen
Kasser og Webmaster Jacob Lund
Sekretær Flemming Gregersen
Veje og område Per Vestenbæk
Veje og område Poul Fisker
Sup. 1. Klaus Jensen
Sup. 2. Kjeld Stenfat
Revisor/bilags kontrolant Jens Otto
Sup. for denne post Conny Nielsen
Bestyrelsen har besluttet at honorer, Jacob som kasser og
webmaster
med 1400.00 kr. om året til div. udgifter.
Foreningen er også blevet registreret i CVR register.
da
loven kræver det.
Vi har også tegnet en netbank forsikring, det koster os årligt
500.00 kr.
Vores Facebook gruppe ” Saltum Strand Park” er oppe at køre,
Side 2 af 4
og vi opfordre jer til at sende en anmodning om optagelse. Så i
kan bliver godkendt af webmasteren. Til at være med i denne
lukket gruppe.
Vores buskryder og metal detekter er hos Per Vestenbæk,
Så i må kontakt
ham, hvis i ønsker at låne en af tingende.
Nyt fra sammenslutningen af sommerhusforeninger i Jammerbugt
Kommune.
Affalds tømninger stiger med 100.00 kr. årligt, men til gengæld
for vi tømt nogle flere gange i Marts og Okt. Mdr.
Nordjyllands
beredskab holdt på det årlige møde med kommunen
et indlæg omkring brand
bekæmpelse i sommerhus områder. Bland andet er det en rigtig
dårlig ide at opmagasinere kvas
og grene på vores grunde som
læbælte, da disse virker som koridor for løbeild fra en ejendom til
en anden ejendom. Så det vil vi fraråde jer at gøre. Så derfor brug
vores
gren ordning i foråret. Så vi ingen ulykker for.
Et distinations projekt mellem Blokhus og Løkken arbejder med
planer om en Sandorm” a la Skagen” som skal køre mellem
Blokhus og Løkken
i ugerne 29. 30 og 31.
Vores veje er ved at ligne lidt igen efter vores udfordring. Med
nedgravning af internet, meget regn i efteråret og frost i vinter.
Men hvis der er nogle veje der stadig halter efter,
må i sige til.
Til dem der har fået internet. Husk man kan sætte det i dvale, hvis
i ikke bruger det i nogle mdr. man skal blot ringe og oplyse det en
Side 3 af 4
mdr. før, og så koster det, derefter 49.00 kr. om mdr. for at have
det i dvale.
Vedligeholdelsen af vores grøfter ser ud til at virke, det løber
meget fint, specielt den nye grøft bag om Saltum strand camping,
er der godt gang i.
Uld festivalen har iflg. vores oplysninger ikke givet anledning til
problemer af nogen art i vores område.
Så det ser ud til de har styr
på denne rigtig gode weekend, som mange af os sikkert besøger.
Hvis nogen har en anden opfattelse må i sige til, så vil vi tage
kontakt til dem der står
for uldfestivalen.
På sidste lørdags arbejdsdag, d.12 Maj, fik vi kørt flis på nogle af
stierne, og rydet op i træer og grene i fællesarealet. Et par friske
børn samlede affald
op i området, og nogle satte hundeskilte op
div. steder i området så ingen kan være i tvivl om hunde i snor og
høm høm i poser. Fra bestyrelsen siger vi stor tak til alle dem der
deltog denne
dag.
Der er solgt en del huse det sidste årstid i vores område, til de nye
ejere byder vi jer velkommen til Saltum Strand Park, håber i
befinder jer godt, og husk at besøge vores hjemmeside
saltumstrandpark.
Der er en masse info om området.
Nye tiltag:
Vi regner med at forlænge den grøft,
der på nuværende stopper ved den store elbox, vi graver næsten
ned til det tværgående friareal, det vil koste ca. 10.000,00 kr. incl.
ca.10 meter som der skal rørlægges.
Side 4 af 4
Etablering af aktivitetsplads på friareal ved
Havmandensvej, kan
laves for 4000.00 kr. plus græsslåning nogle gang om året.
Men vi vil gerne høre om det er noget vi skal sætte i gang.
Kommer senere som et punkt under indkommende
forslag fra
bestyrelsen.
Til sidst vil jeg gerne sige
stor tak til bestyrelsen for godt
samarbejde, og jeg syntes vi har styr på foreningen, og det håber
jeg også i husejere syntes. Og vi vil også fra bestyrelsen sige jer
tak fordi i holder jeres
grunde og huse i ordentlig stand, så vi alle
kan være glade for området som helhed.
Bestyrelsen 2018.
{"id": "att_163c4b97d3a321a1_0.1_e151e019_97f1d61c_352b11eb_78757742_4a098381\/årsberetning 2017- 18.doc", "title": "årsberetning 2017- 18.doc", "mimeType": "application\/msword"}
årsberetning
2017- 18.doc
årsberetning 2017- 18.doc
Side 2 af 4 Side 1 af 4