Årsberetning 2018 for Saltum Strandpark.
Bestyrelsen som den er sammensat i dag.
Formand Flemming
Pedersen
Kasser og Webmaster Jacob Lund
Sekretær
Flemming Gregersen
Veje, grøfter m.m. Poul Fisker
Veje, grøfter m.m.
Per Vestenbæk
Suppleant
Kjeld Stenfat
Suppleant Klaus
Jensen
Facebook gruppen saltumstrandpark er en lukket
Gruppe, som i kan komme med i ved at sende en
Anmodning, hvor i bliver godkendt at webmaster.
En grundejer har etableret læbælte/hegn af grene og
Kvas, det er en rigtig dårlig ide, da det virker som en
Brand koridor for løbeild, så evt. ild spreder
sig meget hurtigt til fare for andre grundejer som naboer.
Så dette må vi på det kraftigste fraråde, vi har ingen måde vi kan komme efter grundejeren, da der ikke findes nogen lovhjemmel, vi har snakket med
kommunen og brandmyndighederne, men de kan kun
fraråde, som vi så gør hermed.
Brug i stedet vores gren ordning.
Nyt fra Stofa, de til byder nu dvale
abn. I op til 6 mdr.
for 199.00 kr. med automatisk genåbning, de arbejder
på at vi kan få lidt internet adgang så man kan have evt. alarm eller varmepumpe tilsluttet, for samme pris.
Ny datalov betyder for vores forening at det kun er
Jacob webmaster, der har data på os alle, og der ikke sendes mail ud med alle adr. på. Så i må kontakte Jacob hvis i opdager
eks. indbrud eller lign. Ved et sommerhus i foreningen, for at få fat i ejeren.
Den nye grøft i fælles arealet er gravet, og ser ud til at løbe og virke fint.
Uld festivalen var igen i år en stor begivenhed, uden problemer for os, de har styr på færdsel og parkering.
Oprydning i skoven i fælles arealet er blevet rigtig flot, men det
var en stører opgave end vi regnede med,
da skov damen Marlene kom ind i dybden af skoven lå træerne på kryds og tværs, men vi syntes hun har lavet et rigtig flot arbejde, og lagt grenene i pæne bunker
så de er nemme at komme til og dermed flise.
Det startede vi på sidste lørdag på arbejdsdagen, da blev der virkelig gået til den, det skal i fremmødte på arbejdsdagen have meget stor ros og tak
for. Men vi kommer nok til at have et par arbejdsdage mere, hvor der skal flises, de datoer hører i nærmere om senere.
Veje og grøfter ser meget fine ud, syntes vi, det håber vi også
i syntes.
Hvis nogen har brugt mere strøm siden i har fået skiftet el måler, er det nok en god ide at få måleren
tjekket, da der er nogen måler der ikke
har målt rigtig
Har vi hørt, men det er noget i selv må tage op med el leverandøren.
Sidste afhentning af flis ved Havmandensvejens fællesareal, er i uge 25,
derefter vil pladsen blive ryddet. Så der er pænt til sommer.
Vi har modtaget en mail fra en grundejer, som syntes at der køres alt for stærkt på Strandvejen, det har han også
ret i, vi har kontaktet kommunen, de vil lave trafik tælling i sommer, og derefter tage stilling om der skal lave nogen chikaner eller lign.
Aktivitets pladsen er lavet uden stører investering,
Kun at græsset bliver slået hver 14 dag.
Jo bænken kostede lige lidt.
Som i nok har bemærket har det til tider regnet en del, det har givet lidt vand på
grundende flere steder, men det er efter vores opfattelse hurtigt væk igen i løbet af nogle få dage, det er en tilbagevende begivenhed, at når RYÅ stor op over bredderne, har vi vand i området,
så
det er faktisk ikke muligt for os at afhjælpe, da vi jo ikke kan komme af med vandet, men vi i bestyrelsen ser det heller ikke som et stort problem med lidt vand på grunden engang imellem.
Vores gren
og flis ordning virker helt fin, det kan man se på flisdyngen, men men men i år var der andet end grene i dyngen, græs, og mos og anden form for have
affald, var blevet læsset af, og det ligger nu tilbage på
pladsen, og vi fik en extra regning fra flismanden på 2000.00 kr. til nye knive. Så det er kun grene der må ligges i grendyngen. Ellers vil firmaet ikke flise for os længere.
Efter den
lille opsang, vil jeg gerne sige tak for det gode samarbejde i bestyrelsen i året der er gået, jeg syntes der er styr på foreningen og området ser rigtig
godt ud, så vi alle kan nyde vores fridage i sommerhuset,
og ja alle jer som bor her fast også kan nyde området hver dag
Bestyrelsen 2019
Referat af generalforsamlingen 2019
Referat af generalforsamlingen i Grundejerforeningen Saltum Strandpark, afholdt den 18. maj
2019 kl. 10.00 i Cafeen – Jambo Feriepark.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens
beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år
3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
4. Forslag fra bestyrelsen
5.
Forslag fra medlemmer
(Forslag vedlagt)
6. Fastlæggelse af kontingent
7. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer (Flemming G. og Jacob Lund og Poul Fisker er på valg)
8.
Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen (Klaus Jensen og Kjeld Steenfat er på valg)
9. Valg af revisor (bilagskontrollant). (Jens Otto, Lille Fiske er på valg)
10. Valg af suppleant for revisor. (Bilagskontrollant)
(Conny Nielsen, Jydske Rev 2. er på valg)
11. Evt.
Ad. 5: Forslag fra medlem Klaus Jensen, Brune Banke 12;
Grundet problem med vand på grundene på sydsiden af Brune Banke – ønskes der lavet dræn
– med udløb til grøft ved sydvestpassagen.
1. Valg af dirigent
Jens Otto blev valgt.
Han konstaterede at generalforsamlingen
var rettidigt indkaldt og gennemgik kort dagsordenen.
2. Bestyrelsens beretning ved Flemming Pedersen.
Beretningen vedlægges (se nederst)
Beretningen blev godkendt.
3. Regnskab
Flemming Pedersen fremlagde regnskabet for Jacob Lund, da Jacob Lund var fraværende.
Der har været indtægter for kr. 87.169.39 og udgifter
for kr. 90.885,44. Det vil sige et underskud på kr. 3.716,05.
Der var spørgsmål, hvorfor der var forskellige kontingent indbetalinger. Dette skyldes afregning fra mæglere ved salg af sommerhus.
Formuen er på kr.
199.879,50.
Derefter blev regnskabet godkendt.
4. Forslag fra bestyrelsen.
Ingen.
5. Forslag fra medlemmer
Vedlagte forslag om dræn fra Brune
Banke til grøften Sydvestpassagen, udført i fællesarealet blev drøftet.
Bestyrelsen har kontaktet entreprenør, som har konstateret, at drænledning ikke kan etableres på grund af træer, og at der ikke
er fald nok. Grøft i arealet kan ikke anbefales af entreprenøren. Han vil ikke garantere, om sådan en grøft har nogen virkning, og vil løse problemet for grundejerne. En sådan grøftegravning vil koste kr. 43.000,00
med etablering af sti, rydning af træer m.m.
Men en grøft ført mod vest, vil måske være bedre, da der er større mulighed for fald. Men han vil ikke påtage sig opgaven.
Der blev spurgt om bestyrelsens
mening. Svaret var, at bestyrelsen ikke kunne tilslutte sig forslaget.
Efter en del debat, blev forslaget ikke vedtaget.
Bestyrelsen blev pålagt, at udarbejde et skema, som grundejerne kan udfylde, om og hvornår, der er vandproblemer
på grunden. Hvorefter bestyrelsen vil indsamle skemaerne. Som så kan fremlægges og drøftes på næste generalforsamling.
6. Fastlæggelse af kontingent
Uændret.
7. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer
Flemming. Gregersen, Jacob Lund og Poul Fisker blev genvalgt.
8. Valg af 2 suppleanter
Kjeld Steenfat og Klaus
Jensen blev genvalgt.
9. Valg af revisor (bilags kontrollant)
Jens Otto blev genvalgt.
10. Valg af suppleant for revisor (bilags kontrollant)
Karsten Gaaej blev valgt
11. Eventuelt
Flemming Pedersen oplyste at der er indhentet pris på branddaskere, som vil påvirke en egenbetaling på kr. 210 til grundejerne.
Dette skal nævnes på mailen når skemaet vedr.
vand på grundene udsendes til grundejerne.
Der blev spurgt om sti bag campingpladsen kan forlænges til sti 100? En god ide, men den vil gå ind over lodsejernes grunde og kan muligvis ikke lade sig gøre.
En grundejer oplyste,
at bygning af sommerhuse på Saltum Strand Camping ikke er skrinlagt.
Formanden takkede for fremmødet, og for god ro og orden.
Formanden lod der på fadøl udskænke.
Flemming Gregersen
Sekretær