VEDTÆGTER
for
Grundejerforeningen ”
Saltum Strandpark ”
1.
Navn:
Foreningens
navn er ” Saltum Strandpark ”.
Medlemmer:
Alle
nuværende og fremtidige ejere af matr. nr. 5-d m.fl. Faarup by, Saltum Sogn og
parceller udstykket herfra, har ret og pligt til at være medlem af
grundejerforeningen, i øvrigt i henhold til den på ejendommen tinglyste
deklaration.
Ejere
af omliggende parceller kan optages som medlemmer såfremt en generalforsamling
ved almindelig stemmeflerhed vedtager dette. Begæring om sådan optagelse og
udmeldelse sker ved henvendelse til bestyrelsen, og medlemskabet er først
effektivt, når kontingent er betalt.
2.
Formål:
Grundejerforeningen,
der er upolitisk, er stiftet i henhold til bestemmelse i skøde og har til
formål at varetage medlemmernes interesser som grundejere i enhver henseende,
derunder at administrere og vedligeholde de under grundejerforeningen hørende
veje og fællesarealer m.v.
Foreningen
kan uden ændringer i nærværende vedtægter tilsluttes eventuelle sammenslutninger
af grundejerforeninger eller en hovedorganisation for sådanne. Dette kræver dog
en generalforsamlingsbeslutning.
3.
Generalforsamlinger:
Generalforsamlingen
har indenfor de i vedtægterne fastsatte rammer den højeste myndighed i
grund-ejerforeningens anliggender.
4.
Indkaldelse
til generalforsamling:
Generalforsamlingen
holdes i årets 2. kvartal og indkaldes ved almindeligt brev eller pr. e-mail af
bestyrelsen med en måneds varsel, bilagt det reviderede regnskab for
foreningen, samt dagsorden til generalforsamlingen.
5.
Dagsorden:
For
den ordinære generalforsamling skal gælde følgende dagsorden:
1.
Valg
af dirigent.
2.
Beretning
fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.
3.
Forelæggelse
af det reviderede regnskab til godkendelse.
4.
Forslag
fra bestyrelsen.
5.
Forslag
fra medlemmerne.
6.
Fastsættelse
af kontingent.
7.
Valg
af bestyrelsesmedlemmer 2 i lige år og 3 i ulige år.
8.
Valg
af 2 suppleanter til bestyrelsen.
9.
Valg
af revisor (bilagskontrollant).
10.
Valg
af suppleant for revisor (bilagskontrollant)
11.
Eventuelt.
Forslag
eller sager fra medlemmer, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal
skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 15.februar.
6.
Ekstraordinær
generalforsamling:
Ekstraordinær generalforsamling
indkaldes så ofte, bestyrelsen finder det nødvendigt, eller senest 14 dage
efter, at mindst 1/3 af foreningens medlemmer med angivelse af dagsorden har
indgivet skriftlig begæring til bestyrelsen herom. Sådanne generalforsamlinger
sammenkaldes med mindst 1 måneds varsel.
7.
Vedtagelse
af forslag:
På
generalforsamlingen vedtages forslagene med simpel stemmeflerhed.
Ved
vedtægtsændringer og vedtagelse af for medlemmerne økonomisk byrdefulde
vedtagelser kræves dog, at over halvdelen af foreningens medlemmer er til stede
eller repræsenteret ved fuldmagt, og at 2/3 af de afgivne stemmer er for
forslaget. Er ikke et tilstrækkeligt antal medlemmer repræsenteret, indkaldes
med 7 dages varsel en ny generalforsamling senest 15 dage efter. Hvis 2/3 af de
på denne nye generalforsamling afgivne stemmer er for forslaget, er dette vedtaget
uanset de fremmødtes antal.
Fuldmagter
til ordinært indkaldt generalforsamling skal tillige være gældende for den
efterfølgende med kort varsel indkaldte generalforsamling.
8.
Stemmeret:
På
grundejerforeningens generalforsamling og møder har hver parcel 1 stemme. Et
medlem kan repræsentere et andet medlem ved skriftlig fuldmagt. Endvidere kan
ægtefæller/samlevere gensidigt repræsentere hinanden, når skriftlig fuldmagt
foreligger. Stemmeafgivning er ikke skriftlig, medmindre dette bestemmes ved
almindelig stemmeflerhed. Både stemmeret og valgbarhed fortabes, såfremt en
restance til foreningen ikke er indbetalt senest 8 dage før en
generalforsamling.
9.
Bestyrelse:
Grundejerforeningen
ledes af en bestyrelse på 5 medlemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med
formand, kasserer og sekretær. Sekretæren fører en forhandlingsprotokol over
generalforsamlings- og bestyrelsesmøder.
Sekretæren
og kassereren vedligeholder i samarbejde medlemskartoteket.
Bestyrelsen
varetager grundejerforeningens forhold i enhver henseende og repræsenterer den
i alle forhold.
Bestyrelsen
er berettiget til under ansvar overfor generalforsamlingen at antage lønnet
medhjælp, såsom assistance af revisor, advokat, landinspektør eller ingeniør.
Bestyrelsen
råder over foreningens midler, alt i overensstemmelse med lovene og de på
generalforsamlingen tagne beslutninger. Bestyrelsen kan ikke uden
generalforsamlingens beslutning påføre foreningen gældsforpligtelser.
10.
Bestyrelsesmøder:
Bestyrelsesmøder
afholdes så ofte, som forholdene gør det nødvendigt. Formanden og et
bestyrelsesmedlem kan sammenkalde bestyrelsen. Sammenkaldelsen bør finde sted
med mindst 3 dages varsel, men i påtrængende tilfælde kan formanden sammenkalde
med kortere varsel.
11.
Tegningsberettigelse:
Foreningen
tegnes i alle anliggender af 2 medlemmer af bestyrelsen, hvoraf et skal være
formanden eller kassereren.
12.
Beslutningsdygtighed:
Bestyrelsen
er kun beslutningsdygtig, når 3 medlemmer er til stede.
Beslutninger
tages ved simpel stemmeflerhed.
13.
Regnskab / revision
:
Grundejerforeningens
regnskabsår er kalenderåret.
Regnskabet
revideres af en revisor (bilagskontrollant), der ligeledes vælges af
generalforsamlingen. Revisor (bilagskontrollant) har ret og pligt til uanmeldt
revision.
14.
Regnskab og pengeinstitut
:
Grundejerforeningens
midler hensættes i bank eller sparekasse på mest hensigtsmæssige vilkår.
Kassereren
fører elektronisk kassebog.
Alle
udbetalinger og indbetalinger foretages via netbank.
Bilag
med pålydende over kr. 5000 skal inden 14 dage attesteres af formanden.
15.
Kontingent:
På
hver generalforsamling vedtages et kontingent pr. parcel for det kommende år.
I
øvrigt skal hver parcel svare lige store bidrag til de fælles goder uanset
deres areal og beliggenhed.
Bestyrelsen
er bemyndiget til at finde samarbejdspartner vedr. opkrævning af kontingenter
m.v.
16.
Bestyrelsen
bemyndiges til at udarbejde samværsregler for ” Saltum Strandpark ”.
Vedtaget på
ekstraordinær generalforsamling den 8. maj 2016